• Slide – 1

Náhradní plnění 2020

Díky nákupům služeb a výrobků od firem, které zaměstnávají pracovníky OZP, podpoříte nejen jejich práci, ale navíc i dosáhnete daňové úspory ve formě náhradního plnění.

Jak můžete splnit náhradní plnění  v roce 2020?

Náhradní plnění lze splnit těmito třemi způsoby nebo jejich kombinací:

Přímým zaměstnáním OZP
Odběrem služeb v rámci náhradního plnění
Odvod do státního rozpočtu

Jak lze tedy povinný podíl splnit pomocí náhradního plnění?

Povinný podíl splníte odběrem služeb či zboží ve výši 7 násobku průměrné měsíční mzdy za I.-III. čtvrtletí 2020. Za rok 2019 byla průměrná měsíční mzda za 33 429 Kč. Ke splnění povinného podílu za jednoho nezaměstnaného OZP tedy vaše firma odebere služby ve výši 7 x 33 429 Kč tedy 234 003,- Kč.

Služby, které můžete v rámci náhradního plnění odebírat

Služby je možné kombinovat a sestavit si tak praktický balíček na míru.

Ochrana osob a majetku
Úklidové služby
Facility management

Výhody odebírání služeb

Podpora zaměstnávání OZP
Úspora na odvodech státu
Splnění zákonem stanovený povinný podíl OZP
Úspora času a peněz
Zisk užitečných služeb
O administraci se postaráme my
Vyhnutí se pokutě až 1.000.000 Kč

Evidence z pohledu odběratele

Po vložení údajů o odebrané službě nebo zadané zakázce ze strany dodavatele obdrží odběratel automaticky generovaný potvrzovací e-mail. Tento email obdrží pouze v případě, že dodavatel uvede kontaktní email odběratele. V e-mailu je odkaz na aplikaci ENP. Jestliže chce odběratel prohlížet doklady na něj evidované a tyto doklady případně schválit, musí se do aplikace registrovat.

S prvním přihlášením do evidence náhradního plnění v rámci jednotného portálového řešení práce a sociálních věcí souvisí možnost předat pověření pro vkládání faktur a editaci údajů v aplikaci evidence náhradního plnění jiné osobě, než je vlastník náhradního plnění. Vlastníkem je v této souvislosti označen ten zástupce dodavatele/odběratele, jehož IČO či RČ figuruje na stránkách MPSV nebo datové schránce a je shodné s údaji dodavatele/odběratele v evidenci náhradního plnění. Vlastník se přihlásí a zaeviduje na novém portálu jako první. Následně může zadat pověřené osoby.

Více informací a postup zajištění registrace naleznete na portálu MPSV.

Zaevidování odebrané služby nebo zadané zakázky do evidence náhradního plnění ze strany dodavatele nezaručuje odběrateli, že byla taková dodávka dodána v režimu náhradního plnění. V případě náhradního plnění je odpovědností odběratele, aby byl odběr výrobků, služeb nebo zakázek realizován v souladu s podmínkami, které pro to zákon o zaměstnanosti stanoví. Pro předcházení případných sporů v této oblasti je odběratelům doporučováno, aby stanovili odpovědnost za poskytování správných údajů, na jejichž základě je vypočítáno plnění povinného podílu, dodavateli prostřednictvím smluvního ujednání, a to včetně sankcí. Nicméně tím, že zákon o zaměstnanosti ukládá dodavateli povinnost vložit do evidence údaje o poskytnutém plnění do 30 kalendářních dnů od jeho zaplacení, získává odběratel průběžnou informaci o tom, zda byl či nebyl dodavatelem zahrnut do režimu náhradního plnění.